28.07.2021

Можна кататися без гальм і частих підзарядок - як їде новий Nissan Leaf

Нещодавно відбулася всеукраїнська презентація нової генерації японських електромобілів Nissan Leaf. Ці машини офіційно почали продавати в нашій країні.

Щоб ближче познайомитися з новинкою, беремо її на короткий тест-драйв. Випробовуємо електромобіль у Київській області дорогами протяжністю понад 160 км.

Знайомство

Електромобіль продають в Україні із 40-кіловатною батареєю і 150-сильним двигуном. Запас ходу в новинки - 270 км у змішаному циклі їзди і 389 км у місті, за методикою WLTP.

Від побутової розетки на 220 В машину можна зарядити за 21 год., на зарядній станції потужністю понад 7 кВт поповнення запасу ходу займе близько 7 год., на швидкісній станції до 80% акумулятори можна зарядити за 1 год.

До 100 км/год новинка розганяється за 7,9 с. Максимальна швидкість моделі - 144 км/год.

Пропонують лише одну комплектацію N-Connecta. Це майже максимальна комплектація.

У такому виконанні легковик має шість подушок безпеки, мультимедійну систему із 8-дюймовим екраном і підтримкою "Андроїд Авто" і "Еплк Карплей", 17-дюймові легкосплавні диски, FULL LED-фари, LED-протитуманки, камеру заднього огляду із роботою на 360°, тонування задніх вікон, систему безключового доступу I-key, клімат-контроль, круїз-контроль, який може зупиняти авто в пробках, систему екстреного гальмування перед автомобілями, систему попередження про перехресний рух позаду тощо. Вартість Nissan Leaf - 962 340 грн.

Дизайн

Новий Nissan Leaf виглядає гармонійно й пропорційно. Має більш кутасті фари та форми кузова. У капота - дві різкі лінії ребер жорсткості, що злегка находять на стійку кузова в районі лобового скла. Фари стали строгішими на вигляд, вони світлодіодні. Дверні ручки хромовані. Колісні диски – легко сплавні. Попри абсолютно новий кузов, модель лишилася впізнаваною завдяки розташуванню люка зарядного порту спереду, розміщенню задніх ліхтарів у стійках кузова біля кришки багажника та інших дрібницях.

Коефіцієнт аеродинамічного опору машини став одним із кращих у класі – 0,28. Іншою стала форма днища, також врахували вплив бокового вітру під час руху. Завдяки цим технічним рішенням у дизайні кузова запас ходу Leaf збільшився на 2,5 км, порівняно з попереднім корпусом моделі.

У нашої тестової машини було двоколірне виконання: верхня частина чорна, нижня сіра. Завдяки такому рішенню кузов електромобіля візуально здається легшим, ніж є насправді.

Салон

Салон електромобіля став трохи просторішим за цю модель попередньої генерації. Матеріали встановлюють якісніші. Є вставки із м'якого пластику, кермо обтягнуте шкірою. До речі, саме рульове колесо D-подібної форми, як і у всіх нових моделей виробника. Таке рішення дозволяє легко виходити із-за керма.

По центру торпеди – великий рідкокристалічний дисплей нової мультимедійної системи виробника. Вона має кращу графіку й більше можливостей, порівняно з тією, що встановлюють на Nissan Qashqai.

Маніпулятор для обирання напряму руху розташований між передніми сидіннями. Він стилістично й за принципом дії схожий до того, який встановлювали на першій генерації моделі. Двигун запускається з кнопки. Вона вмонтована біля кнопок кліматичного блоку. Там же – регулятори режимів їзди й налаштувань педалі газу.

Під час руху

Тисну на кнопку запуску двигуна електромобіля – і машина заводиться. Це відчувається переважно за показниками панелі приладів. Звуку майже не чутно. Переводжу маніпулятор у режим "драйв" і рушаю.

Електромобіль стартує з місця плавно і водночас швидко. Огляд із водійського місця нормальний, великі дзеркала добре охоплюють простір позаду. Є система моніторингу "сліпих зон", яка повідомляє водію про транспорт у мертвих зонах видимості. У салоні стало тихіше, порівняно з попередньою генерацією моделі.

Керування Nissan Leaf гостріше, ніж у попередньої версії. Завдяки низькому центру ваги у поворотах електромобіль практично не кренить. Підвіска м'яка, але пружніша, ніж у першого покоління моделі. Ям, невеликих вибоїн і швів дороги майже не відчутно.

Заїжджаємо у Вишгород, вмикаю електронну педаль газу e-Pedal. Після цього Leaf значно швидше сповільнюється після відпускання ноги з акселератора. Якщо різко забирати ногу з педалі – авто пригальмовує. Це зручно в міському потоці. Крім того, такий режим збільшує ефективність рекуперації. Крім цього, заощаджувати енергію можна, натиснувши кнопку "екорежиму". Тоді машина повільніше набирає швидкість, а педаль акселератора стає менш чутливою.

Загалом до керування новим електромобілем довго звикати не приходиться. Усі перемикачі та кнопки розміщені у звичних місцях, а габарити машини легко відчути із водійського місця.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розганяється до стоні за 2 секунди - тест-драйв нового Porsche за кілька мільйонів гривень

Нагадаємо, продажі Nissan Leaf першого покоління почалися 2010 року в США та Японії, за рік - у Європі. На одному заряді електромобіль проїздив 160 км. Модель стала найпопулярнішим електрокаром у світі за останні 10 років.

 
Володимир Мукан