20.04.2019

Менше шуму і нові амортизатори - як поводиться оновлений Citroen C4 Cactus на українських дорогах

Citroen C4 Cactus оснащений 1,6-літровим дизельним двигуном потужністю 100 к. с. і роботизованою коробкою передач
Citroen C4 Cactus оснащений 1,6-літровим дизельним двигуном потужністю 100 к. с. і роботизованою коробкою передач

Оновлений французький хетчбек Citroen C4 Cactus продають в Україні з минулого року. Новий темно-зелений легковик стоїть на столичній вул. Кирилівській біля представництва виробника. Його пропонують на тест-драйв.

Cactus оснащений 1,6-літровим дизельним двигуном потужністю 100 к. с. і роботизованою коробкою передач. Коштує від 470,7 тис. грн.

Зовні легковик несхожий на модель попереднього покоління. У боковинах відсутні м'які протиударні пластикові накладки, на даху немає кріплення для багажника. Між блоками ходових вогнів лицевої частини йде решітка радіатора з емблемою.

Між блоками ходових вогнів лицевої частини йде решітка радіатора з емблемою
Між блоками ходових вогнів лицевої частини йде решітка радіатора з емблемою

Вікна задніх дверей виглядають як цілісний елемент разом зі стійкою кузова. Немає характерної для більшості машин глибшої посадки скла, бо воно не опускається. Його можна відчинити лише на провітрювання, нахиливши у бік.

Зовні легковик несхожий на модель попереднього покоління
Зовні легковик несхожий на модель попереднього покоління

Багажник автомобіля — на 348 л. Він зручної для розміщення вантажу квадратної форми. Під фальш-підлогою розмістили запасне колесо — "докатку".

Багажник автомобіля — на 348 л.
Багажник автомобіля — на 348 л.

На задньому сидінні просторо. У людей зростом понад 185 см голова у стелю не впиратиметься. Місця для ніг удосталь. Усі сидіння машини мають 1,5-сантиметровий шар із м'якої піни, щоб зменшити втому в довгих поїздках. Над задніми дверима на схилі даху замість стандартних ручок встановлені гачки для одягу.

За кермом посадка висока, як у кросоверів. Трохи заважає огляду салонне дзеркало разом із системою зчитування розмітки по центру лобового скла. Пластикове оздоблення торпеди — м'яке. Бардачок за дизайном і системою відкриття нагадує скриню, а внутрішні ручки дверей зроблені у вигляді пасків — як у валізах або сумках.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ElectroCars показали "космічну теслу" Маска

У Citroen немає жодного приладу зі стрілками. Панель перед кермом — рідкокристалічна, відображає швидкість й налаштування круїз-контролю. Бракує постійного показника витрати палива.

У Citroen немає жодного приладу зі стрілками. Панель перед кермом — рідкокристалічна
У Citroen немає жодного приладу зі стрілками. Панель перед кермом — рідкокристалічна

По центру торпеди — монітор мультимедійної системи. Він може відображати екран смартфона на різних операційних системах, експлуатаційні показники і транслювати відео із камери заднього огляду.

Бардачок за дизайном і системою відкриття нагадує скриню, а внутрішні ручки дверей зроблені у вигляді пасків — як у валізах або сумках
Бардачок за дизайном і системою відкриття нагадує скриню, а внутрішні ручки дверей зроблені у вигляді пасків — як у валізах або сумках

На звичному місці коробки передач — місце для чашки. Роботизована коробка має три крупні кнопки під торпедою — "Драйв", "Задній хід" і "Нейтральна передача". Тисну на "Драйв" і рушаю. Машина набирає швидкість, передачі перемикаються неспішно. Якщо злегка відпускати педаль газу, процес переходу стає швидший і менш відчутний. Виїжджаю на Citroen у центральну частину Києва. У міському потоці він маневрений. Кермо — легке, в перші хвилини дає правильне відчуття розташування коліс. На краях бічних дзеркал час від часу загоряються червоні індикатори — так авто попереджає про інші машини в мертвій зоні видимості.

У міському потоці Citroen C4 Cactus маневрений
У міському потоці Citroen C4 Cactus маневрений

Як тільки перетинаю лінію розмітки без увімкненого пово­роту — звучить сигнал. Це спрацьовує система контролю рядності руху. Прямую вул. Володимирською у бік Дніпра. На бруківці підвіска автомобіля нагадує преміальні седани — середні й великі нерівності менш відчутні, ніж дрібні. Такий ефект досягнули від нових амортизаторів виробника з гідравлічними обмежувачами штока. На дрібних нерівностях вони працюють у звичному режимі. Як тільки колеса потрапляють у середню чи велику яму, обмежувач поглинає енергію удару штока амортизатора і розсіює її. Шуму в салоні стало менше, ніж у попередньому поколінні моделі завдяки товстішим вікнам.

На трасі автомобіль добре керується, на швидкості до 100 км/год його майже не кринить у крутих поворотах — як машини із жорсткою підвіскою. Його електроніка зчитує знаки на стовпах. У режимі круїз-контролю пропонує знизити швидкість до обмеженої знаком. На трасі автомобіль споживає на літр менше, ніж у місті — 3,5–3,7 л дизпалива у швидкісному режимі 80–110 км/год.

Нагадаємо, що нещодавно Opel представив нову версію моделі Grandland X – гібрид з повним приводом Hybrid4. У найближчі 5 років компанія обіцяє електрифікувати весь основний модельний ряд.

Володимир Мукан