02.02.2018

На що здатна Tesla Model 3 - перший огляд найдоступнішого електромобіля марки

До України вже везуть найновішу модель від  Tesla  - Model 3. Про це повідомили у салоні Еlectrocars, що на просп. Бандери у Києві.

"Синій електромобіль, який ми з нетерпінням чекаємо, має цікаву американську медіа-історію. Це електромобіль-рекордсмен. На ньому редактор американського видання  The Drive Алекс Рой та її попередній власник  Даніель Зорілья провели 4-добовий тест-драйв з пробігом 4602 кілометри і встановили абсолютний рекорд з подолання цієї відстані. Проїхали її за найкоротший час - 50 годин 16 хвилин 32 секунди. Це на 5 годин швидше, ніж влітку позаторік таку дистанцію пройшла Tesla Model S", - розповідають там.

Більше деталей і особливостей нашої Model 3  - далі в огляді.

Саме цю машину вже везуть до України
Саме цю машину вже везуть до України


Велика Tesla  за менші гроші - знайомимось із новинкою

Виробництво новинки Tesla Model 3 стартувало влітку торік. У липні картки від 30 машин отримали співробітники компанії. Пересічні американці побачили замовлені електромобілі у грудні.  Це перша модель  Tesla, орієнтована на масовий ринок. Вона дешевша майже удвічі за Model S, коштує у США від $35 тис. Не зважаючи на це, технічні характеристики машини лишилися на високому рівні - запас ходу на одному заряді від 354 км, залежно від комплектації. Легковик у стандартному оснащенні розвиває швидкість до 209 км/год. До "сотні" розганяється за 5,6 секунд.

 

"Я одразу замовив цю машину. У мене вже була Model S85 2013 року випуску. Я розумів, що нова модель буде класом нижче за мою, але все одно хотілося абсолютно новий технологічний електромобіль", - розповідає Даніель Зорілья із Флориди - найпівденнішого штату США. Він замовив Model 3 вартістю $55 тис., доплативши $1 000 за темно-синій колір. За замовчанням всі Model 3 йдуть чорними.  Аби швидше отримати авто, Даніель поїхав на завод Tesla у Фрімонті.

 

Силует Model 3
Силует Model 3

Технологічність і плавні лінії - оглядаємо Model 3

Дизайн  Model 3 - стриманий і провокуючий. Навіть із вигляду стає зрозуміло, що машина має неабиякі швидкісні можливості - низькопрофільні шини, аеродинамічні кузовні деталі, світлодіодні фари. Хромований молдинг навколо вікон дверей каплеподібної форми підкреслює спрямованість виробника на швидкість і динаміку. В той же час конструктори подбали про ергономіку седана - у ньому традиційно дверні ручки не виступають. Лючок роз"єму зарядного пристрою інтегрований у бічну частину заднього лівого ліхтаря. Достатньо на нього натиснути - й порт зарядки відчиниться. Цікаво, що ніде на кузові автомобіля не вказано ні марки, ні моделі машини. Є лише емблеми спереду, ззаду та на колесах.

"Коли підписав всі необхідні документи у Фрімонті, мене повели у демонстраційний зал із чорними стінами, бетонною підлогою і прожекторами. Там показували нові машини власникам, наче це музейні експонати. Стояла у цій кімнаті й моя. Спочатку я дивися на неї здалеку, щоб від мене не падала тінь на її кузов поки знімає фотограф. Це було справжніми муками - чекати так півтори години", - розповідає її власник.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від Tama на свинцевих акумуляторах до технологічного Leaf - як розвивалися електромобілі Nissan

Загалом дизайн Model 3 повністю відповідає стилю машин  Tesla. Якщо дивитися на  Model 3 здалеку, здається, що це та сама  "S-ка", тільки менша.  До речі, у довжину машина 4,6 метрів, у ширину - 1,8, у висоту - 1,4.  За габаритами це як "Мерседес" Е-класу.

Новинка має два багажника - спереду й ззаду.  Об"єм відсіку в традиційному місці - 275 літрів. Якщо скласти спинки задніх сидінь, його можна збільшити до 1647 літрів. Він має зручну висоту завантаження.

"Коли я вперше сів у цю машину, яка за габаритами менша моєї Model S, то суттєвої різниці в просторі салону не відчув. Стало зрозуміло, що аби зробити салон великим, розробники пожертвували багажним відділенням. У "трійку" можна вмістити уполовину менше, ніж у дорожчу  Model S.  У мене троє дітей, тому питання простору в багажних відсіках для мене важливе. Адже в сімейні подорожі доводиться брати багато всіляких речей", - говорить  Даніель Зорілья.

Звісно, було б дивно, якби машина з меншими габаритами за  Model S, приблизно таким же салоном мала велетенський багажник. Та й загалом із місткістю для вантажу справи Model 3 зовсім не поганsi адже багажники, як і все у  Tesla, добре продумані й ергономічні. Зручно, що кришка заднього відсіку має амортизатори на стійці кузова. Завдяки такому рішенню система зачинення багажника зовсім не "краде" корисного простору. У підлозі передбачили відсік із люком для речей, що потрібні не часто. Там лежить зарядний пристрій до машини. Судячи із розмірів відсіку й глибини, туди без проблем влізе стандартний дитячий візок.

Передній багажник неглибокий, бо ближче до торпеди встановлені системи для водіння електромобіля - двигун керування двірниками, горловина омивача скла, система вентиляції та різна електроніка. У багажнику є вимикач світла. А також - зручні гачки, до яких можна причепити сумку або пакет.

 

У машини немає звичної панелі приладів. Швидкість і звичні показники можна побачити лише на моніторі по центру торпеди
У машини немає звичної панелі приладів. Швидкість і звичні показники можна побачити лише на моніторі по центру торпеди

Багато простору і два багажника - оглядаємо машину із середини

Щоб потрапити в електромобіль, потрібно мати спеціальну картку-ключ або телефон - якщо ви власник машини. Карткою машину відчиняють, притуляючи її до бічної кузовної стійки між передніми і задніми дверима. З телефоном - достатньо просто підійти до електромобіля. Електроніка машини сама розпізнає власника. Цікаво, що у цій моделі ручки не будуть виїзжджати після спрацювання центрального замка, як це у  Model S. Тут потрібно спершу натиснути на крайній правий край ручки - й вона вилізе.

Салон машини просторий. Ззаду вільно поміщається троє дорослих. Зручно, що ногам середнього пасажира не заважатиме поздовжній кузовний тунель, як у автомобілів із ДВС. "Тут більше простору вгорі, ніж  у  Model S. Можна їздити у ковбойському капелюсі. Простору для ніг теж достатньо. У дверних карах зручні кишені. А під монітором є поличка із зарядками для смартфонів", - розповідає журналіст Алекс Рой.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ракетні крила, море хрому та ненажерливі 7-літрові двигуни – як рекламували машини 1950-х

Цікаво, що двері можна відчиняти двома способами - механічним і електричним. Перший - такий же, як і в більшості сучасних авто. Другий - це натиснення кнопки, після цього двері трохи привідчиняються самі.

 
У новинки - кузов ліфтбек. Це зручно і зовні виглядає солідніше, ніж хетчбек
У новинки - кузов ліфтбек. Це зручно і зовні виглядає солідніше, ніж хетчбек

Технологічність і мінімалізм - за кермом нової Tesla

"На торпеді немає звичних дефлекторів повітря. Повітря йде через спеціальні щілини. А регулювати його можна із центрального дисплея", - каже автожурналіст.

На рульовій колонці - два перемикачі. Ними вмикають повороти, фари, двірники й перемикають режими їзди. Кермо також не перевантажене кнопками. На ньому два коліщатка. Вони працюють, залежно від того, яку опцію обрати на дисплеї. Якщо, скажімо, обрати режим налаштування керма, то лівим колесом можна встановити його висоту, а правим регулювати його на себе.

 

Передній багажник машини
Передній багажник машини

4 тисячі кілометрів не межа - Model 3 дорозі

 

Перед тим, як увімкнути двигун, треба покласти на визначене місце між підстаканниками картку-ключ або просто бути з телефоном на водійсьому місці. У другому випадку має бути увімкнений "блютуз". Потім потрібно перевести у потрібний режим правий підрульовий перемикач і тиснути на газ.

Розганяється машина бадьоро - швидше, ніж за 6 секунд до 100 км/ год. При цьому робить це спокійно й без завивань двигуна, відзначають журналісти, що випробовували електромобіль.

"Машина настільки ж швидка, як і моя  Model S. Тільки ця в додачу більш маневрена. Відчувається, що новинка значно легша. У порівнянні із нею,  Model S їде, як корабель", - ділиться першими враженнями від нового седана  Даніель Зорілья.

Кермо машини гостре - воно миттєво реагує на найменші повороти, подібно до спортивних машин. У центральній позиці немає люфту, притаманного для великих представницьких седанів чи позашляховиків. Якщо ж увімкнути спортивний режим, то рульове колесо буде обертатися важче. Підвіска легковика - енергоємка.  Model S їде плавніше.

Такою інфографікою на моніторі показують, на скільки заряджений електромобіль
Такою інфографікою на моніторі показують, на скільки заряджений електромобіль

За рахунок низького центру ваги на машині можна заходити в повороти практично не гальмуючи. Електромобіль кренить значно менше, ніж подібний бензиновий седан.

МОЖЕ ЗАЦІКАВИТИ: 700 кілометрів по снігу, ожеледиці й найгірших українських дорогах – тест-драйв нового Nissan X-Trail

Автопілот 4 покоління може вести машину дорогами із розміткою. Її датчики й радари постійно аналізують наближення й віддалення транспорту навколо. У цій моделі встановлена одна з найдосконаліших напівавтономних систем у світі. Проте її бажано доопрацювати, вважає Алекс Рой. Йому не сподобалося, що в деяких випадках, коли потрібно повернутися у режим ручного водіння, на моніторі з'являється лише візуальний сигнал, а немає звукового. Але разом із цим відзначає зручність сидінь машини і хороший комфорт електромобіля у далеких подорожах.

Шумоізоляція машини - на високому рівні. Під час руху не чутно сторонніх шумів. Із пластикових панелей також не йде ніяких звуків.

Великий запас ходу Model 3 на одному заряді дав можливість рідше приїжджати на станції підзарядки, ніж для будь-якого іншого серійного електромобіля.

Tesla під час руху
Tesla під час руху

"Оптимально швидкість зарядки батарей машини, коли її заряд менший 50 відсотків. Якщо більше - зарядка проходить повільніше, якщо на вулиці холодно - ще повільніше", - помітив під час тест-драйву журналіст.

На електрику для зарядження  Model 3 Алекс Рой і Даніель Зорілья для пробігу в понад 4 тис. км витратили $100,95. Якби їхали на бензиновій BMW M5, витратили б у шість разів більше.

Якщо хоча б трохи хочете наблизити майбутнє й отримати нові враження від водіння, вам сюди - за кермо Model 3. У квітні минулого року ElectroCars зробила бронювання Model 3 для перших українців. Але, щоб наблизити появу найочікуванішого електрокара від Iлона Маска, ми придбали і вже веземо першу "трійку" в Україну вже на початку 2018 року.

 

electrocars.ua