01.06.2018

Автомобіль партійного кола Сталіна приїде на "РетроФест 2018"

До Кам"янця-Подільського на "РетроФест" приїде радянський автомобіль 1946 року випуску -  ЗІС 110 з водієм-колекціонером Ігорем Лащенком.

ЗІС 110, 1946 року випуску
ЗІС 110, 1946 року випуску

Автомобіль ЗІС 110 належить до представницького класу і є першим автомобілем післявоєнного СРСР.  Серійне виробництво цієї моделі розпочалося у 1945 році, змінивши ЗІС-101. Це авто 40-х років вирізнялося з-поміж інших автомобілів СРСР потужним 8-циліндровим двигуном  об"ємом 6 літрів. ЗІС 110 міг розганятися до 140 км/год. Автомобіль  мав радіоприймач, гідравлічні склопідйомники і скляну перегородку, що відділяла пасажирський салон від салону водія.

Створенню ЗІС 110- активно сприяв Йосип Сталін.  Очільнику Радянського Союзу подобалась американська автомобільна фірма Packard. В умовах "холодної війни" Сталін не міг їздити на авто зі США, тому доручив створення схожого автомобіля радянським конструкторам. Не випадково ЗІС 110 дуже схожа на Packard 180 та Бьюїк-Лімітед-90L. За створення цього автомобіля конструкторам А. Н. Островцеву, Б. М. Фіттерману в червні 1946 року присвоїли Сталінську премію.

Зелений ЗІС 110 Йосип Віссаріонович подарував  Московському Патріарху Олексію І. Сам Генсекретар їздив на спеціальній  броньованій версії цієї моделі – ЗІС 115. Цей автомобіль був найбільш  захищеним і безпечним лімузином у СРСР. Іншими модифікаціями ЗІС 110 були фаетони, кабріолети та автомобілі швидкої допомоги.  Виробництво моделі тривало з 1945 по 1958 рік і за цей час було випущено  2089 машин.

Ігор Лащенко придбав раритетний автомобіль у Краматорську в реставраційній фабриці-музеї "Самоходъ" імені Ігоря Жемова.  Він є власником також моделі ЗІМ Фаетон та мріє мати максимальну кількість автівок марки ГАЗ.

Раніше розповідали про особливості  ретро-автомобілів Horch 951 та Packard 120.

Надія Поліщук