Фахівці нагадали водіям, коли слід відстібати пасокремінь безпеки, перебуваючи в рухомому автомобілі. В правилах дорожнього руху вказанозазначено, що, перетинаючи льодові переправи і замерзлі водойми поза організованих переправ, необхідно обов"язково відстебнути ремінь, про це пише uamotors.
Під час діагнозтики неполадки на СТО варто звертати увагу на поведінку майстрів і майстрів-прийомщиків. Вона видає надійність майстерні, вважають у Міжнародній федерації захисту прав водіїв.
"На порядних сервісах дають видрукуваний перелік необхідних деталей із ціною. Заздалегідь кажуть, з чим можуть виникнути труднощі в процесі роботи. Пропонують на вибір оригінальні й неоригінальні запчастини. Дають гарантію на свою роботу", - каже "Автопогляд" Вадим Карнаухов, водій-професіонал, віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв.
2317 людей загинули на українських автошляхах із січня 2017-го. Це утричі більше, ніж гине за рік наших військових на Донбасі. За три роки війни не стало 2333 військовослужбовців.
"Основна причина більшості аварій - перевищення швидкості. Із 2014 року правоохоронці її не фіксують і не накладають штрафів. Друга причина - нетверезі за кермом," - говорить Владислав Антонов, засновник інтернет-порталу dtp.kiev.ua Публікує інформацію про аварії, відстежує їхні причини.
Сьогодні вперше за цьогорічну осінь з"явилася ожеледиця. Вранішній мокрий сніг у Києві перетворився на кригу. У такий період трапляється найбільше аварій, бо водії не встигають пристосуватися до нових дорожніх умов.
- У сильні морози швидше розряджається автомобільний акумулятор, особливо неновий. Тому двигун завести складніше, - каже Павло Лозовенко, автоексперт і керівник клубу технічної класики Old Car Service. Мав більше 20 автомобілів. Розповідає, як правильно заводити двигун у морози.
Під час снігопадів і сильних морозів автомобілісти нерідко потрапляють у непередбачувані ситуації. Машину може викинути в кювет, потрапити у пробку або на ділянку дороги, яку перекрили.
"Якщо подорожі у хуртовину неможливо перенести й треба їхати на відстань понад 70 кілометрів, то до цього слід ретельно підготуватися", - каже водій-далекобійник Анатолій Пугач.
Він радить виїжджати із повним баком пального. Не відомо, в яку ситуацію потрапите.
"Може бути таке, що авто забуксує і аби виїхати із складної ділянки, треба буде спалити немало пального. Якщо машину викине за межі дороги, чекаючи рятувальників, прийдеться не глушити двигун, щоб пічка в салоні гріла", - говорить він.
На слизькій і засніженій дорозі гальмівний шлях збільшується у три рази. Під час гальмування автомобіль може занести у бік чи викинути на зустрічну смугу.
"Особливо важко зупиняти авто" - каже старший інструктор центру контр-аварійної підготовки "Альфа-Щит" Сергій Гільов.
Якщо треба лише знизити швидкість, можна відпустити газ і котитися на передачі. Двигун через увімкнену трансмісію гальмуватиме машину. Одночасно можна тиснути на гальма у півсили і не витискати зчеплення.
Автовласники ненових і дизельних автомобілів нерідко взимку стикаються з проблемою запуску двигуна. На вихідні синоптики прогнозують сильні морози до -25C. Пропонуємо 7 способів запустити мотор у сильний мороз
Акумулятор залишайте в теплі
Одна з найчастіших причин перегріву двигуна - вихід з ладу термостата або радіатора.
Пропонуємо 7 порад, що допоможуть не перегріти двигун у спеку.
Перевіряйте радіатор. Якщо рідина сочиться із радіатора - то при високих температурах вона витікатиме швидше, а у дальній дорозі може взагалі закінчитися. Також потрібно перевіряти, чи радіатор не забився брудом - тоді не буде доступу повітря.
Новачкам після купівлі авто бажано встановити дзеркала "мертвої зони", радить інструктор столичної автошколи Олег Міняйло.
"Таке допоможе побачити машини в недоступній частині видимості. У більшості моделей бічні дзеркала не охоплюють весь простір у районі задніх крил. Тому часто не видно авто, яке йде на обгін".
У дощ водіїв підстерігає значно більша небезпека на дорогах, ніж за сухої погоди.
На мокрому асфальті зчеплення шин із покриттям зменшується. Також ускладнюють рух калюжі та погана видимість.
У мокру погоду слід зважувати усі фактори. Щоб правильно керувати автомобілем у дощ, потрібно розуміти який у вас рівень зчеплення з дорогою. Обираючи безпечну швидкість, звертайте увагу на зчеплення коліс із дорогою, а вже потім обирайте безпечну траекторію у поворотах. Остання повинна бути у межах своєї смуги, радить Михайло Горбачов, автогонщик, інструктор і автор книг про безпечну їзду. Він розповідає, як правильно їздити в дощ.
Водії початківці зіштовхуються із низкою проблем під час перших виїздів. Зазвичай труднощі виникають через страх і нерозуміння дій всіх учасників дорожнього руху.
"Для початку потрібно навчитися відчувати габарити автомобіля і довести до автоматизму усі рухи", - радить Михайло Горбачов, автогонщик, інструктор i автор книг про безпечну їзду. Він розповідає, як швидко опанувати найбіль шеобхідні навики водіння.
У дощ обмежена видимість і довший гальмівний шлях, тому трапляється більше аварій ніж у суху погоду.
"Найбільш небезпечний період – це 3-10 хвилин після початку зливи. Водії не встигають прейти на інший стиль водіння. Їдуть, як і в суху погоду, а машина вже поводить себе інакше", - каже "Автопогляд" Сергій Гільов, інструктор-викладач школи контраварійного водіння "Драйв-клуб Альфа щит". Там навчають діяти в екстремальних ситуаціях за кермом.
У дощ гіршає видимість. На бічних дзеркалах накопичуються краплі, вікна пріють. Погано видно на далекі відстані.
Більше половини нічних аварій в Україні стається через те, що водії несподівано засинають за кермом. Таке стається здебільшого на міжміських трасах, де мало машин і одноманітна дорога. Засинаючі водії самі не помічають свого стану. Прокидаються вже під час аварії чи від того, що автомобіль сходить із дороги. Щоб не заснути за кермом, притримуйтесь порад у інфографіці.
Після покупки першого автомобіля водії-новачки потрапляють у несподівані ситуації, пов"язані із сервісом, співробітниками ДАІ та паркувальниками. Про те, до чого слід приготуватися водію-початківцю, розповідає віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв Вадим Карнаухов
-Що після покупки автомобіля повинен засвоїти водій-початківець?
Без кондиціонера можна зробити довгу подорож в авто комфортною, вважають у автоклубі "Рекстон клуб Україна".
- Слід привідкрити водійське вікно та заднє за водійським місцем під час руху, щоб не було протягу. Аби не дуло у голову, повністю відчиняють вікна задніх дверей. Але їхати із відчиненими вікнами бажано не швидше 90 кілометрів на годину. Бо тоді у машині стоїть такий гул, що за ним можна не почути не те, що пасажира-співрозмовника, а й сигналу автомобіля позаду, - радить Олег Квач із авоклубу.
У магазинах і на ринках продають десятки видів різних автоаптечок. Вони коштують від 35 до 300 грн. На всіх вказано про відповідність державним вимогам. Про те, як обрати якісну аптечку для машини, які препарати у ній мають бути, розповідає Світлана Сохань, провізор Київського фармацевтичного товариства.
Українські водії використовують понад десяток знаків для допомоги одне одному на дорогах.
"За останні 3-4 роки українські автомобілісти стали значно чемнішими, ніж раніше. Вони рідше сигналять одне одному, частіше поступаються дорогою. Ще років 15-17 тому така поведінка польських і німецьких водіїв мене дивувала. Не думав, що ця культура прийде й до України",- каже водій-професіонал із 33-річним досвідом водіння Анатолій Пугач. Він розповідає про найпоширеніші знаки серед водіїв.
Після зими традиційно лишається багато глибоких ям та вибоїн на дорогах. Також нерідко можна натрапити на відчинений люк. Наїзд на такі перешкоди може щонайменше закінчитися деформацією колісного диска, у гіршому разі можна за мить вирвати підвіску автомобіля. Про те, як правильно проїжджати перешкоди розповідає інструктор-викладач "Драйв-клубу Альфа-Щит" Олексій Пилипенко.
"Багато водіїв не знають, як безпечно проїжджати вибоїни, й потрапляють у серйозні аварії", - каже викладач.