Водії часто нехтують підготовкою власних автомобілів до зміни погодних умов із зимових на весняні. Через це можуть виникнути проблеми, особливо з не новими машинами.
Автопогляд підготував топ-6 порад, що допоможуть підготувати авто до весни
1. Підготуйте літні шини
Рано чи пізно кожен автовласник стикається із тим моментом, коли потрібно продавати свій автомобіль. Зазвичай це роблять тоді, коли машина ще не повністю знецінилася, але має чимало "хвороб", які в подальшому можуть перерости в серйозні проблеми.
Портал Автопогляд пропонує Топ-5 проблем з авто, після яких варто якнайшвидше продати машину:
Через снігопад 14 листопада в Україні відбулося більше 1000 ДТП, 498 з них – у Києві. Більшість водіїв не підготували свій автомобіль до заморозків та слякоті на дорозі.
Автопогляд пропонує поради, які допоможуть вберегти себе й автомобіль від аварії у негоду.
1. Машина має бути підготовлена до використання в холодну пору
В деяких областях України за минулі два дні випав сніг. У Києві він спричинив затори до 10 балів. Також з кожним днем температура опускається, зранку та ввечері з"являються заморозки, а на дорогах – калюжі та ожеледь.
Автопогляд підготував поради водіям, як підготувати машину до зими:
Перед зимовою поїздкою водії часто зіштовхуються із безліччю неприємностей. Серед них є такі, що не дадуть завести автомобіль, а є і ті, яких не видно, але їхнє усуннення на на СТО виллється у чималу суму.
Пропонуємо підбірку із 6 найпоширеніших проблем із автомобілями у морози.
Сів акумулятор. Є два фактори, які найбільше впливають на цю ситуацію: вік акумулятора та тепература на вулиці. При сильному морозі може сісти й відносно новий акумулятор. Якщо в перші морози акумулятор слабо "крутить" стартер, його потрібно перевірити або замінити. Якщо ж це сталося з новим акумулятором, то заміна АКБ нічого не дасть. Варто перевірити, який заряд дає генератор. Зазвичай саме в ньому причина "смерті" нових акумуляторів.
Коли температура стає нижчою +7 градусів, варто переходити із літньої гуми на зимову. Вона м'якша, зроблена з матеріалу, що не твердне на холоді, й краще утримує авто на ожеледиці.
Коштують нові зимові покришки від 530 грн. Вартість залежить від розміру колеса й виробника. Найдешевші - зроблені в Україні, Китаї, Білорусі та Росії. Найдорожчі - німецькі, американські, фінські, французькі й італійські. У продажі десятки різновидів гуми - за ціною, малюнком, матеріалом і типом протекторів. Щоб зробити найбільш вдалий вибір, варто звернути увагу на особливості кожної з моделей.
Який розмір обрати?
Для більшості сучасних автомобілів можна обрати різні розміри коліс. Це передбачає їхня конструкція. Наприклад, із 13-дюймових до 15. Ходова автомобіля й прилади нормально працюватимуть як із більшими, так і з меншими колесами. Однак на зиму у жодному разі не варто купувати колеса більшого розміру на зиму. Менші колеса ніби врізаються у сніг і кригу, краще вигрібають. Через те, що мають високий профіль, менше навантаження йде на амортизатори й інші деталі ходової частини. Вони легші, тому їх легше зупинити гальмівній системі.
Якими мають бути протектори?
Зовні моделі зимових шин відрізняють за малюнком. Він може бути "для європейської зими" та для "суворих умов". У першої - широкі водовідводи вздовж всієї площі, небагато шашок і ребер, у другої - більші та глибші канави, масивніші ґрунтозачіпи та більше розрізів і ламелей.
Купуючи покришки, слід враховувати, що моделі "для європейської зими" призначені переважно для їзди мокрим асфальтом й кашею зі снігу та піску. Такі підходять для їзди містом або рівними трасами.
"Ця гума легка, від неї менше шуму й дозволяє розвивати високі швидкості. Для жителів районних і невеликих обласних центрів варто обирати моделі "для суворої зими". У цих населених пунктах дороги чистять погано, багато ям. На шині має бути чимало гострих ребер. Вони врізатимуться у сніг. Також добре є коли багато ламелей. Ці деталі утримують авто на слизоті. Для жителів сіл і тих, хто їздить погано очищеними міжміськими дорогами, краще купувати гуму під шипи. Шипи найкращі для ожеледиці, вони врізаються в кригу й утримують авто на дорозі", - радить спеціаліст із підбору шин Юрій Клещук
Направлені протектори чи асиметричні?
Протектори на гумі можуть бути по різному розміщені - направлені, ненаправлені чи асиметричні. Для руху по снігу та по льоду найкращі з направленим малюнком. Асиметричні - найбільш підходящі для швидкісних машин. Для ненових автомобілів із поведеним кузовом краще купувати із ненаправленим малюнком. У разі нерівномірного стирання шин, їх можна міняти місцями.
Коштують нові зимові покришки від 530 грн. Вартість залежить від розміру колеса й виробника. Найдешевші - зроблені в Україні, Китаї, Білорусі та Росії. Найдорожчі - німецькі, американські, фінські, французькі й італійські.
"Якщо обирати із найдешевших моделей, то доволі виносливі українські "Росава". Російська "Кама" поступається нашій і китайській гумі. Білоруські "Белшина" на рівні з нашою. Але має менший вибір моделей, - говорить чоловік. - Щоб взути "Сенса" або "Ланоса" у вітчизняні шини, потрібно 2 тисячі гривень, у польські чи словацькі - 3 тисячі, у французькі чи німецькі - 6 тисяч гривень. Найдорожчі колеса будуть м'якшими і менше шумітимуть. Можливо, на 3-5 метри матимуть коротший гальмівний шлях. Такі дорого коштують, бо мають націнку за відому торгову марку. Також у ціну вкладені випробування коліс на спеціальних полігонах при заводах. Впливає на вартість і рік розробки моделі. Зазвичай найновіші - дорожчі".
Гума має бути свіжою
Перед купівлею шин їх варто перевірити, чи не браковані. Гума має бути свіжою. Рік її випуску вказаний збоку та на етикетці. Торішні та позаторішні покришки брати не варто, у них грубіша гума, буде гірше зчеплення з дорогою.
"Проведіть рукою всередині шини, - радить спеціаліст. - Вона там має бути однорідною без пухирців. На шиномонтажі попросіть у збортовану на диск шину дати тиск 3,5 атмосфери. Має витримати".
До мийки автомобіля взимку варто підходити обережно. Особливо, у 10-градусні морози, пояснюють маляри автосервісу на вул. Великій Кільцевій у Києві.
"Якщо машина нова, то її можна сміливо мити. Нічого її фарбі не загрожує, бо там немає сколів і подряпин. А ось автомобілі, яким більше року, не варто мити в морози. Найнижча безпечна температура для миття — це 2-5 градусів морозу. Якщо холодніше, на мийку не заїжджайте", - каже автомаляр Володимир Костюк.
Як тільки температура опускається нижче 7 градусів тепла, бажано міняти літні автошини на зимові. Комплект зимових покришок для бюджетних популярного радіусу 13-15 дюймів обійдеться у понад 3 тис. грн.
Пропонуємо 4 варіанти заощадити на шинах до настання холодів.
Два зимові колеса замість чотирьох
Більшість німецьких, корейських і японських виробників пропонують 5-7 років гарантії на свої авто. Українські, французькі, китайські дають 3-5 років. Однак, незалежно від марки автомобіля, довга гарантія поширюється лише на 10-15 деталей. На решту вона коротка.- Магнітолу безкоштовно відремонтують, якщо зламається через 5 місяців після покупки. Спідометр — якщо вийде з ладу за півроку. На амортизатори й пружини більшість виробників дають гарантію рік, помітив Вадим Юр"їн, працює у автосервісі неподалік метро Оболонь.
Влітку висока температура та ультрафіолет можуть пошкодити як кузов машини, так і салон. Фарба автомобіля вигорає, а приладова панель може тріснути, якщо машина довго стоїть на сонці.
Пропонуємо 5 порад щодо захисту автомобіля від спеки.
Захистіть кузов від ультрафіолету. Щоб вберегти фарбу, на кузов автомобіля потрібно нанести віск. Він запобігає вигоранню лакофарбового покриття машини на сонці. Також віск захищає автомобіль від бітумних плям, які потрапляють на кузов у літній період.
— На теплий період краще купувати не всесезонні шини, а літні. Такі повільніше стираються й не м'якнуть у спеку. Краще утримують авто в дощову погоду, — розповідає30-річний Іван Шевель, директор магазину "Альфашина". П'ять років продає покришки.
Як обрати літню гуму?
Вчора провідні автомобільні організації під егідою ФАУ відкрили автосезон. У ході зустрічі в ресторані Mille Miglia у Києві анонсували календар автомобільних подій на цей рік.
Почнеться сезон масових заходів із найбільшого фестивалю ретро-автомобілів OldCarLand-2016. Він проходитиме 22-24 квітня в Державному музеї авіації. Його організовує клуб технічної класики Оldcarservic і "Проект Кофейбус".
Кузов - найдорожча деталь автомобіля. Від стану його лако-фарбового покриття залежить термін служби металу, його антикорозійна стійкість і, звичайно, вигляд машини.
Ми зробили підбірку порад, які допоможуть якісно помити автомобіль і не пошкодити його фарби, пишуть на порталі gazeta.ua.
У морози нижче за 20 градусів варто уважніше ставитися до автомобіля. Якщо акумулятор чи свічки працюють із перебоями, краще їх замінити, радить інструктор-викладач "Драйв клубу Альфа-щит" Олексій Пилипенко.
Перед запуском двигуна слід увімкнути дальнє світло фар.
У сильні зимові морози всі пластикові та гумові деталі автомобіля втрачають еластичність, а акумулятор швидше розряджається.
Про те, які факти потрібно враховувати при залишанні автомобіля взимку на стоянку, розповідає інструктор-викладач "Драйв клубу Альфа-щит" Олексій Пилипенко.
- Вже вдруге обманули на СТО. Взяли 900 гривень за заміну помпи системи охолодження, насправді її навіть не знімали, - розповідає киянин Богдан Компанієць, власник "Деу Нексії", їздить нею на роботу. Раніше автомобіля не мав.
- У майстерні по вул. Гвардійській нарікав на систему охолодження - прилад показував нульову температуру двигуна, а антифризу щотижня меншало. Майстер звернув всі проблеми на помпу. Сказав прийти ввечері за машиною, коли відремонтує, - каже чоловік. Ввечері прилад вже працював, антифриз не тік. – Через тиждень мій сусід, колишній механік, глянув під капот авто. Сказав, ніхто й не торкався помпи. Поміняли лише датчик температури та наклали хомут на шланг від бачка з охолоджувальною рідиною. Такий ремонт коштує 150-200 гривень.
Кондиціонер будь-якого авто треба чистити двічі на рік. Також слід перевіряти тиск, — радить Євген Клюзко, працівник фірми "Автохолод" в Запоріжжі.
— Кондиціонер ламається не так часто. А от шланги, прокладки та сальники доводиться міняти. У деталях кондиціонера легковиків "пежо" випуску 1990-х часто знаходимо корозію. Охолоджувальні пристрої в "ауді" у незручних місцях. Найслабші ланки — трубки та сальники. Особливо в "Ауді А4" й "Ауді А6". У "четвірки" до кондиціонера не підлізеш. Він тече через погане з'єднання трубок із конденсатором та корпусом. Кожні п'ять–сім років їх треба міняти, — пояснює майстер. — Трубки, що йдуть від компресора, течуть найчастіше. Вони розташовані низько, і при різкому наїзді на "лежачого поліцейського" або у глибоку вибоїну сплющуються і розгерметизовуються. Деформовані ділянки вирізають та приварюють нові. На гнучких трубках через вібрацію утворюються тріщини. Але в "ауді", на відміну від інших машин, їх не вдасться замінити. Доводиться знімати весь радіатор і припаювати інші. Це здорожчує ремонт.
У спеку ненові автомобілі нерідко починають працювати із перебоями помітили у столичній майстерні на вул. Наталії Ужвій. Зазвичай через високі стрибки температури, деякі агрегати виходять з ладу.
"Більшість водіїв вже відвикли заглядати під капот й не помічають елементарного. Один на "авео" до нас вчора приїхав міняти передні амортизатори. Дивлюся, а бачок охолоджувальної рідини порожній. Минулого тижня парубок на "дачії" був. Каже, машина через раз заводиться. Ми до акумулятора, а там майже рідини немає. Пластини відкриті. Тому він за день і розряджається", - роповідає Олексій Карпенко, автомеханік СТО.
Найдешевше обходиться масовий автомобіль
-Можна зекономити, купити бюджетний автомобіль, а потім щосезону витрачати на нього, як на дороге авто, - каже 42-річний Олексій Москалюк, із столичної компанії, що займається автовикупом автомобілів. - Про поточні витрати потрібно думати ще перед покупкою машини.
З часом в автомобілях з"являються неприємні запахи. Інколи сморід виникає через зіпсовані продукти, розлиті напої та інші випадки.
- Особливо пропитані неприємними запахами автомобілі курців і людей, що полюбляють їсти в автомобілі, - каже Сергій Лавринюк, працівник фірми Deodor, що виводить із автосалонів і приміщень сморід. Він розповідає, як боротися із неприємним ароматом в автомобілі.