26.12.2016

Експерт розповів, чому ЗІЛ зупинився назавжди

Російський завод ЗІЛ більше не випускатиме вантажівок. Завод у стані ліквідації. Останню машину ЗІЛ-43276Т зробили минулого тижня.

"Машина побудована на базі автомобіля 87-року, але дещо модернізована. Вона надійна і доволі міцна, але не зовсім сучасна. Тим не менш, вона займає свою нішу. Вона дешевша за європейські машини і краща, ніж китайські", - каже автоексперт Павло Лозовенко, керівник клубу технічної класики Old Car Service.

Вантажівку збирали в пресово-зварювальному цеху, а не на головному конвеєрі, який вже не працює. ЗІЛ продали в трамвайний парк Казані.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ Партію повнопривідних КрАЗів відправили в Африку

З 2014 року автомобільний завод у стані ліквідації. На його території зведуть житловий та офісний комплекс.

МОЖЕ ЗАЦІКАВИТИ Відбувся ювілейний OldCarLand

"Основну роль в тому, що завод закрився, зіграла не якість їхніх машин, а те, що підприємство знаходиться практично в центрі Москви. Певно, місту зараз вигідніше побудувати новий житловий комплекс, ніж зберігати виробництво. Наприклад, з АЗЛК вчинили так само. Він, як і ЗІЛ, закрився, бо знаходився в центрі Москви. Наприклад, подібний завод ІЖ у Іжевську, який випускав Москвичі, працює досі. Так само як і Урал, ГАЗ, КамАз", - розповідає фахівець.

Нагадаємо, завод із виробництва вантажівок відкрили у Москві 1916 року. Тоді він називався АМО й випускав одні з перших у Російській імперії машини. Це була 1,5-тонна вантажівка, зроблена за зразком італійського "Фіат 15Тер". 1931 року радянська влада перейменувала підприємство на честь Сталіна - ЗІС. На ньому почали випускати не лише вантажівки, а й легкові машини представницького класу. Через 25 років підприємство назвали ЗІЛом - на честь одного з його директорів Івана Ліхчова. З 2000-х років підприємство випускало все менше вантажівок, переважно обслуговувало малосерійні лімузини ЗІЛ.
Валерія Наливайко